Play-Icon

support
engineer
Göteborg

Description

Sedan 2001 har Antura framgångsrikt levererat projektverktyget Antura Projects – en helhetslösning för projekt, portfölj och resurshantering. Antura har ett stort antal kunder och över 200 000 nöjda användare i mer än 50 länder.

Efterfrågan på Anturas produkter och lösningar är stor, både i Sverige och internationellt, och bolaget behöver nu förstärka teamet med en Support Engineer. Rollen fokuserar på att skapa affärsvärde för varje kund genom en effektiv support för Anturas produkter och lösningar.

Inom supportavdelningen jobbar vi med kundsupport och IT samt vår egen molndrift. I rollen som Support Engineer är arbetsuppgifterna omväxlande och innefattar 2nd line support, server drift och intern IT. Arbetet är fritt och omväxlande och ställer krav på egna initiativ och engagemang. 

Vi söker en Support Engineer som har några års erfarenhet samt besitter kompetenserna nedan. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet, självständighet och förmåga att ta till sig och lära sig ny teknik.

Har du ett stort intresse för teknik, IT, support och kontakt med kund? Ser du det som en självklarhet att vara tillgänglig och engagerad i kundernas problem och frågeställningar? I Anturas viktiga Supportfunktion får du chansen att arbeta med tekniskt införande, underhåll, drift och support av Antura Projects för alla våra kunder. I rollen som Support Engineer blir du en nyckelspelare i Anturas Support Team och supportverksamhet.

Requirements

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Du ska kunna uttrycka dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska. Du ska även ha några års erfarenhet av flera av nedan tekniker:

  • Windows server

  • IIS

  • Active Directory

  • Powershell

  • SQL Server

  • Nätverk – främst switchar och brandväggar

  • Office 365

  • Azure

  • Klienthantering (installation, felsökning)

Vi ser det även som meriterande om du har erfarenhet av följande:

  • C#

  • HAProxy

  • JIRA

  • Confluence

  • Linux

  • IT-säkerhet

Benefits

Vi erbjuder dig möjligheten att vara med på Anturas framgångsrika och spännande resa i Sverige och internationellt. Som Support Engineer kommer du att kunna utveckla både dig själv och vårt supporterbjudande på kort, medellång och lång sikt. Du får möjlighet att arbeta med team i tillväxt, projektverktyg i världsklass och den senaste tekniken tillsammans med kända och framgångsrika organisationer. Välj att vara med på vår fortsatta resa!

Kontaktuppgifter hittar du till höger.

Information om tjänsten 

Anställningstyp 

Tillsvidareanställning

Anställningsgrad 

Heltid

Arbetstider 

Dag

Sista ansökningsdag 

Löpande

Tillträde 

Snarast enligt överenskommelse

Arbetsplats/placeringsort 

Göteborg

Kontaktperson 


Support Manager
Gothenburg
tfn: 0709 23 79 44