Play-Icon

support
engineer
Göteborg

Description

Sedan 2001 har Antura framgångsrikt levererat projektverktyget Antura Projects – en helhetslösning för projekt, portfölj och resurshantering. Antura har ett stort antal kunder och över 200 000 nöjda användare i mer än 50 länder.

Efterfrågan på Anturas produkter och lösningar är stor, både i Sverige och internationellt, och bolaget behöver nu förstärka teamet med en Support Engineer. Rollen fokuserar på att skapa affärsvärde för varje kund genom en effektiv support för Anturas produkter och lösningar.

För att lyckas i rollen som Support Engineer krävs förmåga inom följande kompetensområden beskrivna i Antura Skill Cube: Projektledning, Strategi & Företagsledning, IT och Ledarskap. Konsultprofil och kompetensmix varierar inom teamet. Teamet behöver dock en heltäckande förmåga inom samtliga kompetensområden för att kunna möta nuvarande och framtida kundkrav.

Vi söker en Support Engineer som har 5 till 15 års erfarenhet av de fyra kompetensområdena och som vill vara med på Anturas framgångsrika och spännande resa i såväl Sverige som internationellt.

Har du ett stort intresse för teknik, IT, support och kontakt med kund? Ser du det som en självklarhet att vara tillgänglig och engagerad i kundernas problem och frågeställningar? I Anturas viktiga Supportfunktion får du chansen att arbeta med tekniskt införande, underhåll, drift och support av Antura Projects för alla våra kunder. I rollen som Support Engineer blir du en nyckelspelare i Anturas Support Team och supportverksamhet.

Requirements

5 till 15 års erfarenhet inom följande kompetensområden beskrivna i Antura Skill Cube: Projektledning, Strategi & Företagsledning, IT och Ledarskap. Kompetensområdena inkluderar men är inte begränsade till:

  • Projektledning: Grundläggande kunskap om ledning av projekt, program, portfölj och PMO samt agila arbetssätt.

  • Strategi & Företagsledning: Grundläggande kunskap om process- och affärsutveckling.

  • IT: Grundläggande kunskap om användning, tillämpning och implementering av PPM-verktyg och/eller ERP eller liknande system. God kunskap om drift och underhåll i Windows Server-miljö, konfiguration av servermiljöer, installationer och uppgraderingar.

  • Ledarskap: Teammedlem som kan driva egna uppdrag, projekt och ansvarsområden.

Ytterligare krav

  • Att vilja samt ha förmåga att efter introduktion representera Antura inom support, med djup specialistkompetens inom Antura Projects.

  • Erfarenhet av och god förmåga att kommunicera med olika intressenter t.ex. projektledare, tekniker, slutanvändare etc. med olika kunskapsnivåer avseende projektledning, teknik och IT.

  • Det är fördelaktigt med praktisk erfarenhet av konsultbranschen och support.

  • Lösningsorienterat strukturerat arbetssätt med stort fokus på värde och kund.

  • Meriterande med erfarenhet av Jira/Jira Service Desk eller motsvarande ärendehanteringssystem.

  • Utmärkta kunskaper i engelska och svenska är obligatoriskt. Ytterligare språkkunskaper är en stor fördel.

  • Högskoleexamen i naturvetenskap, ekonomi, IT eller motsvarande.

  • Stark vilja att kontinuerligt utvecklas och bidra till vår gemensamma utveckling.

Benefits

Vi erbjuder dig möjligheten att vara med på Anturas framgångsrika och spännande resa i Sverige och internationellt. Som Support Engineer kommer du att kunna utveckla både dig själv och vårt supporterbjudande på kort, medellång och lång sikt. Du får möjlighet att arbeta med ett projektverktyg i världsklass och den senaste tekniken tillsammans med kända och framgångsrika organisationer. Bakom dig står ett team präglat av en stark drivkraft och vilja att utvecklas. Välj att vara med på vår fortsatta resa!

Kontaktuppgifter hittar du till höger.

Ansök nu

Information om tjänsten 

Anställningstyp 

Tillsvidareanställning

Anställningsgrad 

Heltid

Arbetstider 

Dag

Sista ansökningsdag 

Löpande

Tillträde 

Snarast enligt överenskommelse

Arbetsplats/placeringsort 

Göteborg

Kontaktperson 


Consulting Director Gothenburg
tfn: 0708 86 96 35

Ansök nu