Antura, framgångsrik leverantör av projektverktyget Antura Projects sedan 2001, lanserar idag en ny hemsida. Målsättningen är att presentera Anturas produkter och tjänster samt kompetensen inom bolaget på ett tydligt och lättöverskådligt sätt, i linje med varumärket.
Antura har, genom
flaggskeppsprodukten Antura Projects, positionerat sig som en helhetsleverantör
av lösningar för projekt-, portfölj- och resurshantering. Att alltid sätta
kunden i fokus och fokusera på såväl användbarhet som användarvänlighet har
blivit ett signum. Under hösten 2017 lanserade bolaget den nya versionen av
Antura Projects med nytt användargränssnitt, där målsättningen var att
förbättra användarupplevelsen ytterligare genom att erbjuda ett mer
lättarbetat, modernt och visuellt gränssnitt.
Som ett fortsatt led i Anturas
tillväxtstrategi påbörjades under samma tid även ett arbete med en ny grafisk
profil. Syftet var att lyfta denna i enlighet med produkten samt tydligare
spegla varumärket:
–Anturas starka position på marknaden liksom vårt uppdaterade
användargränssnitt krävde en visuell inramning på samma höga nivå, berättar
Elin Roxhage, Marketing Manager på Antura. Ett nytt grafiskt manér som lanseras
rör presentationen av produkten i ett rutnät, vilken symboliserar struktur,
planering, ordning och reda – något som är synonymt med Antura Projects.
Ambitionen med den nya
hemsidan är att presentera Anturas produkter och tjänster samt kompetensen inom
bolaget på ett tydligt och lättöverskådligt sätt. Utöver detta är målsättningen
att erbjuda besökaren en mer visuellt tilltalande upplevelse och responsiv
förbättring. Också det tryckta materialet i form av produktblad har fått ett
lyft, i enlighet med den grafiska profilen. Den svenska hemsidan är först att
lanseras, under våren tillkommer övriga marknader.
–Utöver personliga möten utgör Anturas webbplats ofta vår första kontakt
med kunder och andra intressenter. Vår nya hemsida möjliggör en tydligare
presentation av Anturas produkter och tjänster som är i linje med varumärket,
säger Mattias Andersson, CEO på Antura.
För mer information, vänligen kontakta:
Elin
Roxhage, Marketing Manager Antura Group
Elin.roxhage@antura.se
+46 (0) 708
48 08 48
Mattias
Andersson, CEO Antura Group
mattias.andersson@antura.se
+46 (0) 708 807020