Support Team Manager
Göteborg

Description

Sedan 2001 har Antura framgångsrikt levererat projektverktyget Antura Projects – en helhetslösning för projekt, portfölj och resurshantering. Antura har ett stort antal kunder och över 200 000 nöjda användare i mer än 50 länder.

Efterfrågan på Anturas produkter och lösningar är stor, både i Sverige och internationellt, och bolaget behöver nu förstärka teamet med en Support Team Manager. Rollen fokuserar på att skapa affärsvärde för varje kund genom en effektiv support för Anturas produkter och lösningar.

För att lyckas i rollen som Support Team Manager krävs förmåga inom följande kompetensområden beskrivna i Antura Skill Cube: Projektledning, Strategi & Företagsledning, IT och Ledarskap. Konsultprofil och kompetensmix varierar inom teamet. Teamet behöver dock en heltäckande förmåga inom samtliga kompetensområden för att kunna möta nuvarande och framtida kundkrav. Vi söker en Support Team Manager som har mer än 15 års erfarenhet av de fyra kompetensområdena och som vill vara med på Anturas framgångsrika och spännande resa i såväl Sverige som internationellt.

Har du ett stort intresse för att leda och utveckla Anturas Support Team och samtidigt arbeta med teknik, IT, support och kontakt med kund? I rollen som Support Team Manager för Anturas viktiga Support Team får du chansen att leda teamet och utveckla arbetet med tekniskt införande, underhåll, drift och support av Antura Projects för alla våra kunder. Som Support Team Manager är du nyckelpersonen i att leda och utveckla Anturas Support Team och supportverksamhet.

Requirements

Mer än 15 års erfarenhet inom följande kompetensområden beskrivna i Antura Skill Cube: Projektledning, Strategi & Företagsledning, IT och Ledarskap. Kompetensområdena inkluderar men är inte begränsade till:

  • Projektledning: God kunskap om ledning av projekt, program, portfölj och PMO samt agila arbetssätt.

  • Strategi & Företagsledning: Grundläggande kunskap om Key Account Management för stora kunder, driva och leda försäljning, företagsledning av större organisationer, avancerad process- och affärsutveckling.

  • IT: God kunskap om användning, tillämpning och implementering av PPM-verktyg och/eller ERP eller liknande system. God kunskap om drift och underhåll i Windows Server-miljö, konfiguration av servermiljöer, installationer och uppgraderingar.

  • Ledarskap: Situationsanpassat ledarskap, hantering av konflikter, kommunikation och teamarbete med starkt fokus på värde och fördelar för alla intressenter.

Ytterligare krav

  • Att vilja samt ha förmåga att efter introduktion representera Antura inom support, med djup specialistkompetens inom Antura Projects.

  • Bevisad förmåga att leda och driva supportverksamhet med effektiv leverans och tydligt fokus på kunder, företag och marknad.

  • God erfarenhet av och förmåga att kommunicera med olika intressenter t.ex. projektledare, tekniker, slutanvändare etc. med olika kunskapsnivåer avseende projektledning, teknik och IT.

  • Praktisk erfarenhet av konsultbranschen och support.

  • Lösningsorienterat strukturerat arbetssätt med stort fokus på värde och kund.

  • Meriterande med erfarenhet av Jira/Jira Service Desk eller motsvarande ärendehanteringssystem.

  • Utmärkta kunskaper i engelska och svenska är obligatoriskt. Ytterligare språkkunskaper är en stor fördel.

  • Högskoleexamen i naturvetenskap, ekonomi, IT eller motsvarande.

  • Stark vilja att kontinuerligt utvecklas och bidra till vår gemensamma utveckling.

Benefits

Vi erbjuder dig möjligheten att vara med på Anturas framgångsrika och spännande resa i Sverige och internationellt. Som Support Team Manager kommer du att kunna utveckla både dig själv, vårt Support Team och supporterbjudande på kort, medellång och lång sikt. Du får möjlighet att arbeta med team i tillväxt, projektverktyg i världsklass och den senaste tekniken tillsammans med kända och framgångsrika organisationer. Bakom dig står ett team präglat av en stark drivkraft och vilja att utvecklas. Välj att vara med på vår fortsatta resa!

Kontaktuppgifter hittar du till höger.

Ansök nu

Information om tjänsten 

Anställningstyp 

Tillsvidareanställning

Anställningsgrad 

Heltid

Arbetstider 

Dag

Sista ansökningsdag 

Löpande

Tillträde 

Snarast enligt överenskommelse

Arbetsplats/placeringsort 

Göteborg

Kontaktperson 


Consulting Director Gothenburg
tfn: 0708 86 96 35

Ansök nu