Portföljhantering är nyckeln till att din verksamhet skall kunna besluta om rätt satsningar och få ut maximalt värde av dessa med begränsade resurser. I Antura Projects kan företagsledning, projektkontor och andra intressenter få en helhetsbild över företagets projektverksamhet, samt analysera och styra utvecklingen av projektportföljen.
Systemet tillhandahåller alla funktioner som din verksamhet behöver för att kunna arbeta med resurshantering på ett effektivt sätt. Smidiga funktioner och visuella vyer hjälper er att få full koll på er kapacitetsplanering och resursallokering.
Systemet erbjuder många smidiga funktioner för att enkelt kunna strukturera och planera WBS-element, aktiviteter och milstolpar över tiden.
I Antura Projects finns ett komplett stöd för hantering av kostnader med kalkyl, budget, utfall och prognos på projekt, aktiviteter och kostnadsslag.
I Antura Projects kan ni värdera och beräkna de nyttoeffekter som ett projekt eller program kommer att generera till verksamheten. Systemet har stöd för budgetering, uppföljning och prognostisering av effekter på både projekt- och portföljnivå.
I systemet kan alla medarbetare och konsulter rapportera tid på ett enkelt och flexibelt sätt. Tidrapporteringen kan ligga som underlag för projektuppföljning såväl som att vara löne- och faktureringsgrundande.
Systemet erbjuder ett omfattande och smidigt stöd för att organisera och hantera dokument och andra handlingar. Dokumenthanteringen ger också interna och externa intressenter en önskad flexibilitet, spårbarhet och säkerhet.
Systemet erbjuder många smarta och användbara funktioner för att kunna kommunicera och samarbeta inom verksamheten och med externa intressenter.
Ärendehantering används för att hantera alla oplanerade aktiviteter som alltid uppstår i ett projekt, exempelvis frågor, ändringar, felrapporter och granskningar.
Det kan också med fördel användas för en mer agil projekthantering.
Systemet erbjuder stöd för att identifiera, värdera, hantera och följa upp risker enligt vedertagna metoder.
Systemet erbjuder ett praktiskt och välfungerade stöd för organisationens projektmodeller (t ex XLPM, PPS, PRINCE2, Wenell, Pejl, Projectbase, m fl) och förvaltningsmodeller (t ex PM3).
Systemet erbjuder många möjligheter för rapportering och analys, både för det enskilda projektet och för hela projektportföljen.
Företagsledning, projektkontor och andra intressenter kan enkelt skapa pedagogiska och visuella diagram och dashboards direkt i Antura Projects.
Systemet stöder en mängd olika diagramtyper och det är lika enkelt att skapa ett nytt diagram från grunden som att generera och anpassa ett diagram från en sparad diagramkonfiguration.
Antura Projects kan enkelt integreras mot andra systemleverantörers produkter. Vi erbjuder både webbtjänstebaserade API:er och filbaserade integrationer.
Systemet har också inbyggt stöd för att integrera med olika användarkataloger och autentiseringslösningar.
Göteborgskontoret (HQ)
Antura ABVästra Hamngatan 13 A411 17 Göteborg
Stockholmskontoret
Antura ABVasagatan 40111 20 Stockholm
Danmarkskontoret
Antura A/SRådhuspladsen 161550 København
Londonkontoret
Antura Software UK Limited2nd & 6th Floor, New London House 6 London StreetLondon, EC3R 7LPUK